10/17/11

hati oh cinta




Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu. *yeah , this is true .
Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita. 
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.
Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.


attention please !
hee . okayy . semua ayat diatas ada kaitannya pada aku . hati dan cinta . ada pasal kenangan >< hee ada pasal sekarang dan masa depan . hm . kau rasa apa ? best tak jadi aku ?*tetiba . k tak masukk ah . diam diam diam semua . aku nak cakap yang sekarang ni aku bahagia sangat . dan tolong ! jangan kacau relationship aku . mohon sangattt --' ok aku agak gelabah ni kenapa ? haha . korang baik kan ? ada ramai lagi lelaki lain kat sana tu . pakwe kita tak handsome pun , poyo , keding , and bla bla . dia begitu annoying sangat . menyakitkan hati . korang nak ke begitu ? nak jugakk ke ? hadui , dah tahu F tu aku punya , yang belagak nau nak masuk line tu kenapa ? haiso lah kau sorang --' /aku emo\ . haha . kawalan mesti diketatkan unutk menjaga si keding sorang ni >< kfine , malas nak cerita panjang-2 ni . siapa nak baca kan . eleyh . haha . kboiii . ilurfffchuuuuu pipi kiri pipi kanan dahi sekali . haa , amik kau muaaaaaccchhhh :-*
 k selamat malam . aku rindu kau . sikit . hee .